fredag 26 mars 2010

Kväll.

Nu har fredagen gått och snart är det måndag igen. Positivt tänkande?
Dagen har varit bra, har hunnit med mer än vad jag trodde. Vi hann både åka till våra kära vänner i Tving och träffa kära syster med familj. Det har varit solsken hela dagen så man kunnat sitta ute och njuta. Underbart! Det finns nog inte så mycket att klaga på idag. Har ju fått käka McDonalds och dricka kaffe i mängder, krängt chips och havrekakor som min kära Älskling tog sig tid att baka på förmiddagen. Underbart goda!
Men mitt i det ljusa finns det ju alltid ett litet mörker. Detta gör sig påmint då jag tittar mig i spegeln. Man ska ju inte klaga på kroppsfiguren man sitter och kränger kakor och så, men sån är människan. Eller ska man säga kvinnan. Det är väl typsikt kvinnligt att våga klaga på att man är fet samtidigt som man äter både det ena och det andra. Men det är också tillåtet att klaga som kvinna, det är liksom det vi gör bäst :-) Iallafall så väl det största missnöjet för dagen det jag ser i spegeln, shit. Inte blir det bättre av att titta på Magiska Systrar som just nu går på kanal 8, Sandra Bullock är ju bara så perfekt, vacker och fin kropp. Jag antar jag ska vara nöjd med att min man tycker jag är hans "Sandra Bullock". Just nu känner man sig mer som Ursula, den där sjöhäxan i Den Lilla Sjöjungfrun :-) Stor och ful, men ack så himla mäktig :-) Nej, seriöst. En fråga som jag började fundera på innan: Kan man någonsin uppleva en hel dag utan minsta missnöje och absolut inte önska något mer? (värt att tänka på)
Det hade varit den helt ultimata dagen. Jag är otroligt lycklig, så missförstå mig inte. Jag älskar min Christoffer och mina fina katter. Jag avgudar min familj. Och vad hade jag gjort utan min allra bästa vän Ann. Mitt liv är ett älskvärt liv, men det kan ju alltid bli lite bättre :-)

God Natt mina vänner. Sussa gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar