måndag 12 april 2010

Måndag.

Jaha, nu var den härliga helgen över och det är dags att gå tillbaka till jobbet. Fyy fan, säger jag. Ibland önskar man att man blev lite arbetslös eller bara lite tjänsteledig. Skulle vara så skönt att vara lite långledig!! Eftersom jag inte varit anställd så länge så har jag ju inte full semester att ta ut heller. Känns helt fuckat att man har jobbat på samma ställe i över tre år. Jag blev anställd "på riktigt" först i oktober 2009. Man har ju liksom jobbat gris sen jag tog studenten och det gjorde jag juni 2007 och medans jag gick i skolan jobbade jag någon helg och kväll sådär ibland. Det är ju helt sjukt och nu när man är anställd ska man få en semester på futtiga 12 dagar (betalda), har ju för fanken sletet för att få en redig semester!! Ska det verkligen vara så?? Jag blir arg...
Men men, jag ska inte älta detta utan gå vidare med att jag ska börja dieta. Shit, känns som om man gått upp hur mycket som helst sen påsk. Jag vågar inte ens ställa mig på vågen. Jag gör det först om några dagar så den kanske visar några positiva siffror!! Nu har ju som sagt kört igång med GI-metoden. Det blir lite halvhjärtat nu tills man varit och storhandlat, behöver ju handla hem lite konstiga saker som man ska använda.
Idag kommer mitt dagsintag se ut så här:
Frukost: 2 kokta ägg med kaviar
Lunch:Hemmagjord lasange
Middag:Hemmagjord pytt i panna
Mellanmål:Nötter
Är väl kanske inte den bästa diet maten, men bättre än massa skräpmat och godis! Blir även en promenad ikväll tänkte jag. Om ett tag när man fått upp flåset kanske man börjar löpträna :-)
Så nu får jag ta och ge mig av till jobbet så de inte böla för jag inte är där!! De saknar mig alltid...

Kram så läng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar